Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru aniżeli przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reklama interaktywna Kraków    

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie osobiście opracować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie i łatwy.